O tehnică comercială de manipulare a consumatorilor…

Când ai stat ultima oară acasă, la masă, cu un bol mare de zahăr pentru a-ţi lua masa? Şansele (cred eu) sunt minime deoarece cu toţii suntem conştienţi de efectele negative care le lasă în urmă consumul de zahăr. Dar totuşi dependenţa de zahăr afectează foarte multe persoane, indiferent de vârstă, deoarece zahărul se ascunde în 80% din alimente din comerţ. Astăzi dependenţa de zahăr este mai mare decât dependenţa de cocaină.

Te aflii într-un spaţiu comercial. Te simţi victorios pentru că tocmai ai ales să cumperi zahărul brun faţă de zahărul alb cu dorinţa de a schimba stilul alimentar în casa ta. Totuşi în rândul “departamentului de sănătate” zahărul brun nu îşi are locul. Iluzia conform căreia consumăm cafea, pregătim deserturi, adăugăm în ceai / limonadă zahăr brun este doar o mică păcăleală. Zahărul tot zahăr este, tot în stomac ajunge, tot îţi crează o secreţie mărită de insulină.

În toţi agenţii de îndulcire există aceleaşi molecule de glucoză şi fructoză: zahăr, miere, sirop de proumb, meleasa, zahăr brun/brut etc cu un aport caloric diferit nesimnificativ. Astfel dacă este să le consumaţi, alegeţi varianta naturală şi în funcţie de plăcerea gustativă.

Ce este zahărul alb?

Zahărul alb face parte din categoria glucidelor simple sau mai bine zis a carbohidraţilor “răi”. Se absoarbe rapid în sânge şi este “aliatul” creşterii bruşte a insulinei (1 gram de zahăr are 4 calorii). Consumul de zahar alb nu îţi aduce nici o valoare nutritivă organismului (vitamine, minerale).

Ce este zahărul brun?

Atât zahrul brun cât şi zahărul alb sunt obţinute din trestia de zahăr. Zahrul brun conţine apă şi meleasă. Acesta nu a fost rafinat în totalitate, tocmai de aceea are un conţinut minim de minerale (calciu, potasiu, fier, magneziu) dar această minimă cantitate nu oferă organismului o valoare nutritivă demnă de consumat. Paralela dintre zahărul alb şi zahărul brun este dată de un gust mai dulce, mai dens, o textură uşor umedă dar cu aceaşi încărcătură calorică.

Consumul de zahăr oferă o senzaţie de bine, de relaxare similar cu efectul drogurilor. Dacă pasul tău în alimentaţie este oprirea consumului de zahăr alb, alegerea zahărului brun este o greşeală.

Ca şi concluzie, alegerea variantei a zahărului brun este doar o alegere modernă de îndulcire. Nimeni (cel puţin eu nu am întâlnit) nu alege consumul acestuia pentru conţinutul de minerale şi vitamine. Scopul este doar de a reduce caloriile cu scopul de a mânca mai sănătos. Dar din păcate zahărul este tot zahăr.

”7 modaltăți” de a reduce consumul de zahăr.

1. Învaţă să citeşti eticheta produselor. Elimină toate produsele din comerţ care au cantitatea de zahăr (zaharuri) peste 5 gr/100 gr. 1 gram de zahăr = 4 calorii.
2. În prima săptămâna înlocuieşte porţia de dulce cu 4,5 bucăţi de curmale/smochine.
3. Consumă dimineaţa o cană de ceai cu 1 lingură de miere de salcâm organică (1 lingură de miere are cca 80 calorii)
4. O dată pe săptămâna permiteţi consumul unui desert “nesănătos” de cca 150 gr. Plăcerea va fii garantată şi aşteptată în cele 6 zile.
5. Consumă fructe (2 maxim 3) pe zi şi doar în prima parte.
6. Dacă dimineaţa obijnuiai să consumi un bol de lapte cu cerealele dulci şi aromate de cantitatea imensă de zahăr, crează-ţi un mic dejun alcătuit din fructe sau compot de măr alături de un iaurt.
7. Foloseşte condimente precum scorţişoară, nucşoară pentru a oferi un gust aparte cu tentă spre dulce.

Top “Cei mai buni îndulcitor sintetici”
Mierea organică (1 linguriţă = 64 cal)
Stevia
Curmalele sau piure de curmale, homemade
Zahărul de cocoş
Siropul de arţar organic
Meleasa organică
Siropul de orez brun
Siropul de măr
Piure de fructe organic, homemade

Cu drag,
Lioara.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Privacy Policy Settings