De ce sportul face bine?
3 octombrie 2016
idei-pentru-un-pranz-sanatos-si-delicios-lioara-ro
10 idei pentru un pranz sanatos si delicios la birou
7 octombrie 2016
Arata tot

Ce trebuie sa stim despre colesterol?

colesterolul

Salut,
Înainte de a intra în sfera subiectului vreau să îţi amintesc ceva… spune cu mine:

„Mă iubesc pe mine însumi, îi iubesc pe ceilalţi şi îi las să mă iubească.
Mă iert pe mine însumi pentru că nu sunt aşa cum îmi doresc să fiu.

Mă iert şi mă eliberez, dându-mi voie să fiu exact aşa cum sunt.
Te iert pentru că nu eşti aşa cum îmi doresc eu să fii.
Te iert şi te eliberez.”

Colesterolul este un alcool organic, substanţă asemănătoare cu grăsimea, de culoare albă, vitală pentru corpul uman deoarece reprezintă punctul de pornire pentru formarea hormonilor, a vitaminei D3, a acizilor biliari cât şi pentru învelişul membranelor celulare.
Trigliceridele formează depunerile de grăsime ale organismului şi au că rol furnizarea de energie.Lipoproteinele reprezintă un intermediar în transportul spre sânge a trigliceridelor (VLDL-lipoproteine cu o densitate foarte mică) cât şi a colesterolulu (HDL, LDL)

Ce înseamnă colesterolul @bun? HDL
HDL – lipoproteine cu densitate ridicată – transportă colesterolul de la celulele la ficat pentru construirea unor substanţe de structura. HDL nu se depune în pereţii vaselor de sânge.
LDL – lipoproteine cu densitate scăzută – are rolul de a transporta în direcţia opusă faţă de HDL, a colesterolului de la ficat la celule. O valoare mare a LDL indică cât cholesterol circulă în organism, care poate să se depună pe vasele de sânge. De aici este primul pas spre ateroscleroză.

Atunci când dezechilibrul există putem avea:
Hipercolesterolemie (LDL este mărit)
Hipertrigliceridemie (concentraţia de triglyceride este mărită)
Hiperlipidemie combinată (ambele valori sunt mărite)

Cum ajunge grăsimea în corpul nostru?
1. Cauze genetice – pacientului îi lipsesc receptorii LDL-este vorba despre o hipercolesterolemie familială.
2. Cauze externe – alimentaţia bogată în carbohidraţi rafinaţi (zahăr, făină albă), grăsime vegetală în exces
3. Cauze externe – medicamentele (ex: diuretice, anticoncepţionale, derivați ai cortizolului etc…)
4. Cauza externe – consumul exagerat de alcool.
5. Obezitatea
6. Lipsa mişcării fizice – prezenţa totală a sedentarismului.
Prea multă grăsime nu doare la început, nu provoacă greutăţi. Până ajungem la un control medical unde analizăm următoarele:

Substanța grasă Valoarea optimă Valoarea limită Valori problemă
Colesterol total Sub 200 200-240 Peste 240
Colesterol LDL – „rău” Sub 100 100-150 Peste 150
Colesterol HDL – „bun” Peste 60 40 pana la 60 Sub 40
Trigliceridele Sub 150 150 pana la 200 Peste 200
Raportul intre LDL/HDL Sub 3 3-4 Peste 4

Dacă există probleme în analizele de baza mai există şi alţi factori în sânge care pot determina riscul de îmbolnăvire cardiovasculară:
Lipoproteină – se aseamănă cu cholesterol rău LDL
Homocisteina – împreună cu LDL contribuie la formarea arterosclerozei
Proteină – C – reactivă – o substanţă care creşte la nivelul inflamațiilor în organism

Posibilităţi de tratament:
Tratament ne-medicamentos
1. Scăderea în greutate (dacă este cazul)
2. Modificare stilul de viaţă @lifestyle
3. Alcătuirea unui program serios al sportului
4. Consumul de anghinare – 300 mg, usturoi-1200 mg
5. Consumul de fibre solubile
6. Consumul de pește gras, bogat în Omega3 de 2,3 ori pe săptămâna (macrou, somon, hering , sardine, etc)
7. Consumul de carne de pasăre
8. Consumul de legume crude, diversifcate
9. Eliminarea zahărului, a făinei albe – carbohidraţilor cu IG mare, a grăsimilor vegetale, hidrogenate
10. Reducerea consumul exagerat de sare (mai ales din alimentele semi-preparate)

Tratament medicamentos
1. Statinele
2. Răşini schimbătoare de anioni
3. Inhibitori ai resorbției de cholesterol
4. Fibrații
5. Acidul nicotinic
6. Orlistatul
Aşadar indiferent de greutatea pe care o ai, un control medical nu strică nimănui. Poţi arată fizic foarte bine, dar să ai o alimentație foarte proastă dpv nutritive şi problemele medicale să apară. Nu îţi ia mult timp dar te rog poartă răspunderea pentrutine.

Iar pentru final:
„Mă iert pe mine însumi pentru că nu sunt aşa cum îmi doresc să fiu.
Mă iert şi mă eliberez, dându-mi voie să fiu exact aşa cum sunt.”

Cu drag,
Lioara.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>