Despre hemoroizi. Simptome si cauze
Despre hemoroizi. Cum sa previi hemoroizii, simptome si cauze.
18 octombrie 2016
cum-ne-revenim-dupa-sarbatori-cu-o-super-dieta-lioara
Cum ne revenim dupa Sarbatorile de Iarna?
5 ianuarie 2017
Arata tot

Ce trebuie sa mananci daca alaptezi?

alimentatie-gravida-mama-alaptare-nou-nascut-lioara

Ghid complet privind alimentaţia în timpul alăptării. Evoluţia sarcinii depinde de nutriţia ta.
– dietă hipercalorică, hiperproteică- 2200-2800 kca/zi

Consumul de alimente organice, diversificate, gândite raţional este foarte important pentru calitatea laptelui matern. Da, te hrăneşti pe tine, dar în special pe micuţul tău care depinde 100% de tine.
Nu există o dietă specifică, anume pentru mamele care alăptează. Teoretic dacă nu ai probleme cu greutatea poţi să mănânci ce doreşti şi cât vrei. Problema vine însă în calitatea laptelui şi modul cum tu îţi vei revenii după această perioadă. Prin alimentaţia ta se vor hrănii acuma două persoane, tocmai de aceea nu este indicat să recurgi la o dietă strictă acuma. Însă poţi să ai grijă şi să respecţi anumite reguli de bază pentru a fii tu în grafic iar micuţul tău să fie în siguranţă.
De recomandat sunt alimentele de evitat care îi crează micuţului colici.
Necesarul caloric trebuie crescut cu cca 500 kca care să provină din alimente curate şi în special diversificate. Bebeluşul nostru primeşte zilnic cca 1000 kca care provin din laptele matern. Este cea mai importantă alimentaţie a lui deoarece alături de tine se dezvoltă cel mai mult. Aşa că hai să vedem ce şi cum trebuie să facem:

Reguli de bază:
Cantitatea de lichide trebuie să fie foarte importantă pentru tine ( apă plată, ceai pentru stimularea lactaţiei (1 litru pe zi). Trebuie să avem grijă să nu cădem nici în cealaltă extremă şi să consumăm prea multe lichide deoarece poate contribui la scăderea calităţii laptelui.Să fie echilibru.
Repartizează-ţi mesele ( 3 mese principale şi 2 gustări ) pentru a prevenii poftele de mâncare necontrolate.
Avem grijă la consumul de proteine animale ( carne, peşte, lactate ) pentru că nu trebuie neglijat. Cca 2g/kg corp ar trebui să îţi ajungă.
Evită consumul de alcool.
Consumă alimente care conţin vitamina B9 ( acidul folic) cum ar fii : ficat, verdeţuri , sparanghel, brocolii, citric.
Consumă alimente care conţin calciu : lactate ( cca 4 porţii/zi ), verdeţuri, seminţele de susan negru, seminţele de chia, fasolea, fructele uscate.
Consumă zilnic 2-3 fructe/ zi diferite, ideal citrice ( pentru aportul de vitamina C ) şi fructe de pădure ( sursă de antioxidantă şi de grăsimi sănătoase din sâmburi )
Consumă alimente care conţin fier ( carne roşie, nuci, peşte, ou organic )
Consumă zilnic cereal integrale ( mei, hrişca, ovăz, secară, quinoa) cu iaurt de 2,3% pentru o sursă bună de glucide complexe, vitamine din complexul de B .
Nu evita alimentele care conţin o sursă de vitamina D care ajută la bună dezvoltare a sistemului osos al micuţului ( ouă, peşte, unt )
Evită consumul de cafea ( scade cantitatea de lapte )
Evita zahărul alb- tot ce conţine- şi grăsimile hidrogenate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>